ARCHÍV Fáze Klienta Spořím

Musím cílovou částku naspořit?

Nemusíte. Pro všechny smlouvy o stavebku platí, že není nutné naspořit celou cílovou částku. U smluv sjednaných od 1. května 2022 je cílová částka nastavena tak, aby vás nijak neomezovala, a to ve výši 500 000 Kč. Můžete si ji zvolit vyšší, i tak bude platit, že ji nemusíte naspořit celou. Zvýšení cílové částky je zpoplatněno dle aktuálního Ceníku SSČS, a to buď 1 % z navýšení pro […]

Co se stane, když dítě dosáhne v průběhu spoření plnoletosti?

Od začátku spoření jsou peníze, které vložíte na stavebko uzavřené pro dítě, jeho majetkem. Ode dne jeho osmnáctých narozenin se však mladý člověk stává navíc i správcem svého stavebka. Pro nás to znamená, že v souladu se zákonem už můžeme informace o spoření sdělovat pouze zletilému majiteli účtu. Stav účtu stavebního spoření svého dítěte tak už neuvidíte ve svém Georgi, stejně tak […]

Jak mohu změnit své osobní a kontaktní údaje?

Své osobní údaje, jako je adresa bydliště nebo kontakt na vás, můžete snadno aktualizovat online v Georgi (v počítači nebo v mobilu). Změnu můžete kdykoliv provést v sekci Kontaktní údaje, kterou najdete v Nastavení (v Georgi v počítači je to u ikony ozubeného kolečka, v mobilním Georgi je to ikona profil). Nemáte George? Využijte formulář „Změna osobních a kontaktních údajů pro občana ČR“, který najdete […]

Kde a jak zjistím, kolik mám naspořeno?

Rychle a jednoduše si aktuální zůstatek svého stavebka najdete v Georgi, přímo mezi produkty na kartě spoření. V Georgi najdete o svém stavebku vše, co by vás mohlo zajímat, třeba zůstatek, číslo účtu, kolik vložit pro získání maximální státní podpory, přehled příchozích plateb a mnoho dalšího. Nemáte George? Stav účtu vašeho stavebka vám rádi povíme na lince 800 120 120 a v pobočkách České spořitelny. […]

Jak je stavební spoření úročeno?

Peníze na stavebku jsou úročeny sazbou, kterou najdete ve své smlouvě. Tento úrok je garantován po celou dobu šestileté vázací doby a po tuto dobu se nemění. Úroky jsou zdaněny srážkovou daní z příjmu fyzických osob ve výši 15 %, tedy stejně, jako je tomu u jiných spořicích účtů bank. Vklady a zůstatky na účtu úročíme podle skutečného počtu dní, kdy spoření běží. Úroky […]

Co mám dělat, pokud pošlu peníze na špatné číslo účtu?

Nevěšte hlavu, s tím vám pomůžeme. Pokud špatně zvolené číslo účtu neexistuje, platba se automaticky vrátí na váš účet. V opačném případě, kdy účet existuje, se platba standardně zaúčtuje majiteli účtu. V tomto případě navštivte pobočku České spořitelny, kde vám poradíme, co v dané situaci dělat.

Co mohu vyřídit na základě ověřené plné moci?

Veškeré změny smlouvy za jiného účastníka lze provádět pouze na základě plné moci s ověřeným podpisem a také podle rozsahu plné moci. To znamená, že v plné moci musí být výslovně uvedeno, k jakým úkonům a ohledně jakého produktu ji lze využít. Jste-li v zahraničí, váš podpis může být ověřen zastupitelským úřadem České republiky v zahraničí (např. konzulát nebo velvyslanectví ČR) nebo v případě zemí, […]

Co se stane, když přespořím cílovou částku?

Pokud pravidelnou nebo jednorázovou platbou překročíte cílovou částku, každou další platbu vám vrátíme zpět. O překročení vás budeme informovat a nabídneme řešení, např. zvýšení cílové částky. Při navýšení cílové částky jde o úpravu stávající smlouvy, úprava je zpoplatněna dle Ceníku. Se změnou přejdete na aktuální obchodní podmínky a také na aktuální úrokovou sazbu pro nové smlouvy, pokud vaši smlouvu úročíme vyšší než […]

Nemohu spořit tak, jak mám sjednáno ve smlouvě, co mám dělat?

Nic dělat nemusíte. U nás máte stejné podmínky smlouvy, i když nespoříte tak, jak jsme si sjednali ve smlouvě. Klientům doporučujeme spořit pravidelně, vyznáváme však platební svobodu. Pouze pokud chcete spořit více, než jsme si sjednali ve smlouvě, hlídejte si výši cílové částky a naspořený zůstatek, aby nedošlo k přespoření. V případě, že nastaly okolnosti, kvůli kterým nemůžete spořit (např. přijdete o zaměstnání), […]

Kdy se připisuje státní podpora a jak zjistím, že už ji mám na účtu?

Státní podpora se každoročně připisuje ve druhé polovině dubna za předchozí kalendářní rok. Je-li státní podpora od ministerstva financí přiznána, připíšeme ji na váš účet s datem, kdy jsme ji obdrželi. Úročíme ji tak od první chvíle. To, že máte státní podporu na účtu připsanou, zjistíte několika způsoby. Například z květnového výpisu po připsání státní podpory, máte-li tento výpis sjednaný. Informaci o připsání […]