ARCHÍV Fáze Klienta Spořím

Jak se změnila podpora státu od roku 2024?

Změní se výše maximální státní podpory, kterou můžete za rok získat, ze 2 000 Kč na 1 000 Kč. Nezmění se však částka, kterou je nutné pro získání této maximální státní podpory naspořit, stále je to 20 000 Kč ročně. Nově také může příjem v podobě vyplacené státní podpory podléhat zdanění. Vše ostatní týkající se státní podpory zůstává beze změny. Od 1. ledna 2024 dochází […]

Proč u mé stávající smlouvy o stavebním spoření nedošlo k automatickému navýšení cílové částky?

Je to z toho důvodu, že se vaše smlouva neřídí nejnovějšími všeobecnými obchodními podmínkami, které automatické navýšení cílové částky upravují. Při každém přespoření cílové částky proto váš vklad vrátíme zpět na účet, ze kterého byl odeslán. Na účet stavebka připíšeme pouze případnou státní podporu a úroky z vkladů. V pobočkách České spořitelny můžete požádat o navýšení cílové částky […]

Jak vysoká bude moje cílová částka po jejím automatickém navýšení?

Nejlepší bude, když si to ukážeme na příkladu. Vaše sjednaná cílová částka je 200 000 Kč, váš aktuální zůstatek 191 000 Kč a vy pošlete na svůj účet vklad ve výši 20 000 Kč. V takovém případě by po přijetí vkladu činil zůstatek 211 000 Kč. Cílová částka však nemůže být nižší než zůstatek na stavebku, proto k novému zůstatku jednorázově připočteme 30 000 Kč a výslednou hodnotu 241 000 Kč následně zaokrouhlíme na celé desetitisíce […]

Můžete měnit úrokové sazby z vkladů a úvěru ze stavebního spoření, které mám sjednané ve smlouvě?

Ano, můžeme. Za určitých okolností (nejdříve však po šesti letech spoření) nám zákon umožňuje změnit úrokové sazby z vkladů. Nově můžeme při změně úrokové sazby z vkladů změnit i úrokovou sazbu z úvěru ze stavebního spoření, vždy však zachováme maximální 3% rozdíl. Tedy změníme-li sazbu z vkladů, můžeme změnit i sazbu z úvěru.

Co se stane, když přespořím cílovou částku na svém stavebním spoření?

Pro smlouvy, které se řídí aktuálními všeobecnými obchodními podmínkami, platí, že pokud by došlo na účtu stavebního spoření k přespoření, přistupujeme k automatickému navýšení cílové částky (více zde) a následnému zaokrouhlení na celé desetitisíce směrem nahoru. Pouze v situaci, kdy by byla navýšením cílové částky překročena hranice 1 000 000 Kč, vracíme vklad, kterým by k přespoření došlo, zpět na účet plátce a k automatickému navýšení nedojde. U […]

Co je to Bankovní identita?

Bankovní identita je vaše digitální občanka. Jedná se jednoduchý a bezpečný způsob pro přihlašování a ověřování totožnosti na internetu. Využijete ji nejen v bance, ale hlavně na úřadech nebo u online poskytovatelů služeb. Více zde.

Jak si nastavím bezplatné elektronické výpisy?

Buřinka umožňuje tři způsoby zasílání výpisů: do internetového bankovnictví George, e-mailem a poštou. Pouze zasílání ročních (bilančních) výpisů do George a e-mailem je zdarma, za zasílání výpisů poštou si účtujeme poplatek 50 Kč. Výpisy najdete v počítačové verzi George pod záložkou Smlouvy a dokumenty, na kterou se dostanete z úvodní strany přes detail svého produktu. Více zde. Najdete je také v mobilním Georgi v […]

Musím cílovou částku naspořit?

Nemusíte. Pro všechny smlouvy o stavebku platí, že není nutné naspořit celou cílovou částku. U nových smluv je cílová částka nastavena tak, aby vás nijak neomezovala, a to ve výši 500 000 Kč. Můžete si ji zvolit vyšší, i tak bude platit, že ji nemusíte naspořit celou. Změna cílové částky je pro všechny naše klienty zdarma. Provedete ji jednoduše pro sebe nebo své […]

Co se stane, když dítě dosáhne v průběhu spoření plnoletosti?

Od začátku spoření jsou peníze, které vložíte na stavebko uzavřené pro dítě, jeho majetkem. Ode dne jeho osmnáctých narozenin se však mladý člověk stává navíc i správcem svého stavebka. Pro nás to znamená, že v souladu se zákonem už můžeme informace o spoření sdělovat pouze zletilému majiteli účtu. Stav účtu stavebního spoření svého dítěte tak už neuvidíte ve svém Georgi, stejně tak […]

Jak mohu změnit své osobní a kontaktní údaje?

Svou kontaktní adresu nebo e-mail můžete snadno aktualizovat v internetovém bankovnictví George, a to v počítači nebo v mobilu. Změnu provedete v sekci Kontaktní údaje, kterou najdete v Georgi v počítači u ikony ozubeného kolečka, v mobilním Georgi je to ikona profilu v pravém horním rohu. Nemáte George anebo chcete nahlásit změnu svého telefonního čísla? Využijte formulář „Změna osobních a kontaktních údajů“, […]