ARCHÍV Fáze Klienta Začínám spořit

Proč je minimální cílová částka u smluv sjednaných od 1. května 2022 ve výši 500 000 Kč?

Cílovou částku vnímáme jako limit, který můžete, ale nemusíte naspořit. Proto jsme u smluv sjednaných od 1. května 2022 nastavili cílovou částku tak, abyste ji nemuseli řešit a nedostali se do tzv. přespoření, kdy zůstatek na stavebku převýší stanovenou cílovou částku. Pokud by vám cílová částka nestačila, můžete ji kdykoli navýšit. Zvýšení cílové částky je zpoplatněno dle aktuálního Ceníku SSČS, a to […]

Musím cílovou částku naspořit?

Nemusíte. Pro všechny smlouvy o stavebku platí, že není nutné naspořit celou cílovou částku. U smluv sjednaných od 1. května 2022 je cílová částka nastavena tak, aby vás nijak neomezovala, a to ve výši 500 000 Kč. Můžete si ji zvolit vyšší, i tak bude platit, že ji nemusíte naspořit celou. Zvýšení cílové částky je zpoplatněno dle aktuálního Ceníku SSČS, a to buď 1 % z navýšení pro […]

Jak získám plnou státní podporu?

Pokud si chcete zajistit státní podporu v plné výši 2 000 Kč, spořte si na svém stavebku tak, abyste po odečtení všech poplatků a daní na účtu našetřili alespoň 20 000 Kč. Státní podpora činí 10 % z ročně uspořené částky. Uspořená částka se rovná součtu vkladů, úroků z vkladů a úroků z připsaných záloh státní podpory, sníženému o daň z příjmů z těchto úroků a o poplatky účtované Buřinkou. Pro uplatnění nároku […]

Mohu na účet stavebního spoření vložit jednorázový vklad a zajistit si tak státní podporu dopředu?

Ano, můžete. Jednorázový vklad může být výhodný, pokud chcete zhodnotit větší objem peněz. I touto formou jednorázového spoření si můžete zajistit nárok na přidělení státní podpory v následujících letech. Podmínkou je, abyste si požadavek na přidělení státní podpory sjednali při uzavření smlouvy a tento požadavek již neměnili. V každém kalendářním roce jsou vaše vklady rozpočítány, a částka, která v daném roce převyšuje 20 000 Kč, […]

Mohu zaplatit poštovní poukázkou?

Ano, ale jelikož je poštovní poukázka zpoplatněna dle ceníku České pošty, platbu tímto způsobem nedoporučujeme. Jednoduchá, rychlá a bezpečná je platba formou bezhotovostního převodu z vašeho účtu. Trváte na platbě prostřednictvím poštovní poukázky? Použijte poštovní poukázku typu A, kterou najdete v pobočkách České pošty. Při jejím vyplňování věnujte pozornost těmto údajům. V pravé části poukázky: ČÁSTKA Kč VE PROSPĚCH […]

Mohu na svůj účet stavebního spoření poslat platbu ze zahraničí?

Zaslání platby na účet stavebního spoření ze zahraničí je možné, ale vyžaduje větší přípravu. Pro zaslání je potřeba znát: číslo tohoto účtu vedeného Buřinkou (tj. účtu příjemce) v mezinárodním formátu (tzv. IBAN), které je uvedeno ve výpisu z účtu ve tvaru: CZXX 8060 XXXX XXXX XXXX XXXX. SWIFT kód banky příjemce v mezinárodním formátu (tzv. BIC), který najdete ve výpisu […]

Jak mám postupovat při platbě v hotovosti?

Nejpohodlnější, nejrychlejší a nejbezpečnější je posílat na své stavebko peníze bezhotovostním převodem z účtu. Trváte-li na hotovostních platbách, můžete využívat vkladomaty České spořitelny. Pokud jste klientem České spořitelny, máte platby na účet u Buřinky zdarma. Jen pozor, vkladomaty neumí ohlídat možné přespoření cílové částky na vaší smlouvě o stavebním spoření. Pro vložení peněz na účet u Buřinky můžete využít také pokladny […]

Jak mám postupovat při platbě z bankovního účtu?

K platbě z bankovního účtu potřebujete znát jedinou věc, a to je číslo účtu vašeho stavebka. Číslo účtu je totožné s číslem smlouvy o stavebním spoření, najdete ho hned v úvodu smlouvy (má tvar předčíslí – číslo / kód banky). Každý klient má unikátní číslo účtu, proto u plateb na tento účet není potřeba uvádět variabilní, konstantní ani specifický symbol. Při […]

Kde zjistím číslo účtu, na které mohu spořit nebo poslat platbu za uzavření smlouvy?

Číslo účtu stavebního spoření, na který můžete pravidelně posílat své úspory, je stejné jako číslo vaší smlouvy. Najdete ho přímo ve smlouvě a taky na všech výpisech z účtu vašeho stavebka. Číslo účtu má vždy tento tvar: XXXXXX – XXXXXXXXXX / 8060 (= předčíslí – číslo účtu / kód banky). Každý klient má unikátní číslo účtu, proto u plateb na tento účet není potřeba uvádět variabilní, […]

Do kdy musím zaplatit poplatek za uzavření smlouvy o stavebním spoření?

Jednorázový poplatek za uzavření smlouvy je nutné zaplatit do 2 měsíců od data uzavření smlouvy. Ideální je neotálet a uhradit ho co nejdříve, ať nemáme společné trable v případě zpoždění nebo jeho neuhrazení. Poplatek vám doporučujeme uhradit nad rámec částky pravidelného spoření. Pak budete mít jistotu, že vám tyto platby například zbytečně neponíží ročně uspořenou částku, ze které se počítá výše […]